fredag 27. november 2009

Hjem, kjære hjem!


38 Tipaho Street er vårt hjem. Nydelig på sin måte, men absolutt ikke drømmehuset. Ser passelig fallefærdig ut, og badet er ikke akkurat så innbydende. Men vi liker oss bare mer og mer her for hver dag som går. En stor grønn park rett over veien og ikke så alt for langt unna by og supermarked. Utsikt mot et lite fjell som kan sammenlignes med Gangsåstoppen, så litt hjemmefølelse får man og. Rommet til meg og Linda er stort nok til at vi kan se hele golvet selv om vi har slengt alt vi eier utover. Det eneste jeg savner er et til speil og litt mer skapplass til klær og undertøy. Så sist når vi var på butikken måtte jeg stjele med meg en tom pappeske som jeg skal oppbevare undertøy og sokker i.

Nydelig dusj, hæe? Og dette bildet er tatt etter at jeg brukte all min energi tidlig en søndag på å prøve og skrubbe det rent med all slags vaskemiddel som jeg fant. Til og med ikke Jiff skurekrem hjalp. Men litt bedre ble det!








Grønnt er skjønnt, i noen tilfeller. Men vi skal ikke klage. Eneste er at det lille speilet over vasken er det eneste speilet i hele huset. Og når begge to skal ordne seg er det et speil for lite. Kanskje bare bra at jeg og Linda er de eneste jentene i dette huset.










Rommet er vi veldig fornøyd med. Jeg sover til venstre og Linda til høyre. Stort vindu slik at solen kan lyse opp hele rommet. Litt rotete akkurat nå, men det er fordi det var for trangt til å rydde når Arnaud var på besøk. Og idag har vi vært alt for opptatt med adventskalender til å ha tid til å rydde.









Dette er vårt flotte klesskap, så det er kanskje ikke så rart at det er litt rotete. Vi har også noen skuffer under min seng til oppbavaring av klær, men det er litt for lite for oss.











Locky, vår husvert elsker uteliv både på sjø og land. Så båt har vi og. Tror vi har tre tilsammen, så en dag skal vi ut på fisketur. Crieg fortalte oss at sist de var på fisketur møtte de på en hel delfinflokk. Også fikk han en hai på kroken. Så vi gleder oss virkelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar