søndag 25. april 2010

Litt unyttig oppdatering

Nå sitter vi på biblioteket å venter på at kineserbutikken skal åpne så vi får oss litt mat. Skrubbsultene! På menyen er det sweet and sour-pork og lemon-kylling. Supergodt! I kveld er det tid for frustrerte fruer på Linda, så får se hva jeg finner på.

I morgen er det tid for å dra videre, uten å vite hvor vi vil og hva vi skal gjøre. Ikke så mye å gjøre med forslåtte hender, så det er litt kjipt. Særlig siden vi hadde planlagt så mye. Gruvevandring, Zorbeing, fjellturer, svømme med delfiner og ellers det som måtte friste.

Vi har hatt en koselig tid i New Plymouth og guttene har tatt godt vare på oss. I går hadde mora til Jeremy bursdag, så vi fikk være med han dit. Der fikk vi hilse på stortsett hele familien, som var supersnill og veldig pratsom. Spesielt etter noen glass med sprudlevin. På bordet fikk vi servert kjeks og masse god ost, i tillegg til druer og litt sjokolade, som falt veldig i smak for meg og Linda. Og her er det visst vanlig å bare bringe litt potetgull, vin eller noe annet godt å knaske på når det er bursdag. Vi var heldig med været, og hadde en super dag. På kvelden tok broren til Jeremy og inviterte oss med på kino for å se "BOY". En 110% kiwifilm. Linda likte den bedre enn meg.

Ellers den tiden vi har vært her har vi opplevd litt av vært. Forrige uke engang hører jeg Linda brøle ut; Muuuus! Og når jeg kommer inn i stuen står hun i stuen og kommenderer med til å fange musen. Så jeg går rundt på musejakt mens hun står i stolen og filmer med samtidig som hun hyler hver gang musen springer forbi. Jeg klarte ikke å fange den. Dette skjedde to dager etter at hun hadde funnet en levende mus i søppelbøtten.

På fredag skulle vi egentli være med Josh, en kompis av Jeremey, i dyrehagen og på fjelltur for å sove over til lørdagen. Men pga. dårlig vær, måtte vi droppe den turen. Dyrehagen var stengt i tillegg, så ikke mye action den dagen. På lørdagen så vi på rubgykampnl til Jeremy og broren, noe som alltid er artig. Kjekke, store gutter som sloss mot hverandre.

På det bildet av meg og Linda kan man se Mt. Taranaki i bakgrunnen. Det er det fjellet i New Zealand som mest folk har besteget. Bare minutter etter dette bildet var tatt, var hele fjellet dekt av skyer. Været endrer seg sikkelig fort her, så det er vanskelig å vite hva man skal ha på seg når man forlater huset eller bilen. For en time senere kan det være strålende sol eller masse regn.

Har forresten fått meg pannelugg, som jeg ble kjempefornøyd med :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar